Ontvang onze aanbiedingen en informatie over onze nieuwe producten: Inschrijven voor onze nieuwsbrief
Hulp nodig? Neem contact met ons op!
Heeft u een vraag? Wij hebben vast het antwoord in de voorstellen hieronder!
Laat u leiden tijdens het zoeken en kies een thema in de lijst:
U kunt uw pakket wij u leveren via in een door u gekozen ophaalpunt.
Wij vragen u een bijdrage in de verzendkosten ter hoogte van 6,99 € et in de bankkosten ter hoogte van 3.60 € (indien u overschrijving als betaalwijze selecteert).
Een ophaalpunt is een winkel (boekhandel, krantenwinkel, tankstation…) waar u uw pakketten kunt gaan ophalen tijdens de openingsuren. Deze openingsuren worden u tijdens het bestellen medegedeeld .
U kunt het dichtstbijzijnde ophaalpunt vinden via de website www.mondialrelay.be
De gemiddelde leveringstermijn bedraagt 7 werkdagen vanaf ht moment waarop wij uw bestelling hebben ontvangen.
Voor de levering in een ophaalpunt betaalt u 2,99 €. U betaalt eveneens een bijdrage in de verzendkosten ter hoogte van 6,49 € en een bijdrage in de bankkosten (indien u overschrijving als betaalwijze selecteert) of een bijdrage in de onder rembourskosten (indien u voor deze betaalwijze kiest die enkel mogelijk is in een ophaalpunt).
Het volstaat dat u zich aanbiedt met uw identiteitskaart. De handelaar zal u nadien uw pakket overhandigen.
Neen, bij iedere bestelling kunt u een ander ophaalpunt kiezen. Zo kunt u uw bestelling steeds ophalen waar u dat best past: in de buurt van uw thuisadres, vlakbij kantoor of de plaats waar u op vakantie bent…
U kunt contant of met een cheque betalen. In de ophaalpunten worden geen creditcards aanvaard.
U wordt er op uw vaste telefoon, GSM of via e-mail van op de hoogte gebracht dat uw pakket in het ophaalpunt is toegekomen. Vergeet niet om ons minstens één van deze drie gegevens door te geven.
Uw pakket blijft 14 dagen in het ophaalpunt vanaf het moment dat het daar is toegekomen. Eenmaal deze periode verstreken, wordt dit naar Ideas Comfort teruggestuurd.
Indien u zich niet kan verplaatsen, kunt u uw pakket laten ophalen door iemand anders. Deze persoon dient zich eveneens aan de handelaar aan te bieden met zijn identiteitskaart.
Nee, u betaalt eennmalig de verzendkosten per bestelling dus niet per zending.
Voor een veilig betaalverkeer zet Ideas Comfort alle middelen in om de vertrouwelijkheid en de veiligheid van de via het Internet verstrekte gegevens te garanderen. Zo maakt de website gebruik van een veilige betaalmodule van het type SSL (Secure Socket Layer). Met een creditcard betalen op een met SSL beveiligde website is even veilig als het verrichten van “traditionele” transacties met uw creditcard bij een handelaar.
Op www.ideascomfort.be worden volgende kaarten aanvaard: VISA, EUROCARD/MASTERCARD
Wanneer u met een creditcard betaalt, wordt u op het einde van uw bestelling gevraagd om uw kaartnummer en de vervaldatum in te geven. De server bevindt zich dan in versleutelde modus, alle gegevens die worden doorgestuurd zijn versleuteld (SSL-protocol van Netscape). Geen enkele informatie wordt onversleuteld via het net verzonden.
Ga naar de advanced security options van uw browser en selecteer de vakjes SSL 2 en SSL 3. Nu kunt u zonder probleem op de pagina om online te betalen.
U kunt betalen via overschrijving bij levering bij u thuis of in een ophaalpunt. De toeslag hiervoor bedraagt 2,60 €. Een overschrijvingsformulier wordt toegevoegd aan uw pakket. U heeft 14 dagen vanaf ontvangst om dit aan uw bank af te geven.
U kunt enkel onder rembours betalen in een ophaalpunt. De toeslag hiervoor bedraagt 2,49 €
Indien u uw geschenk niet wenst te ontvangen, klikt u op "Ik wens dit niet te ontvangen" in uw winkelmand.
Iedere maand stellen wij u een geschenk en een extra aanbieding voor dat wij speciaal voor u hebben uitgekozen. Echter, als u een aanbod heeft ontvangen per post met daarbij een ander cadeau, noteer dan de betreffende geschenkcode in het vakje "Uw speciale Actiecode." U vindt deze code op de bestelbon onder uw adres, of op de achterkant van uw catalogus, rechtsonder in het hoekje.
Voor de geschenkcode dient u op de module « Uw 1e geschenk / Uw 2de voorrecht » te klikken rechts boven op uw scherm. Vervolgens komt de huidige code te voorschijn.
Dat is heel eenvoudig! U kunt uw winkelmand op ieder ogenblik raadplegen door te klikken op de module “mijn winkelmand” in de rechter bovenhoek van uw scherm, vlak boven de twee presentatieblokken van de geschenken.
Dat is heel eenvoudig! Neem uw Ideas Comfort-catalogus bij de hand en klik op de knop “snel bestellen” rechts boven op uw scherm. Geef voor ieder artikel het bestelnummer en het gewenste aantal in en bevestig uw bestelling.
U kunt telefonisch bestellen op het nummer 0900 500 01 van maandag t/m vrijdag van 8u30 tot 20u en van 9u tot 17u op zaterdag. U kunt ook per fax bestellen op het nummer 0900 500 02 of per post op het volgend adres: Ideas Comfort - PostBus 20200 - 7700 Moeskroen.
Nadat u uw bestelling heeft bevestigd, verschijnt er automatisch een bevestiging en wij sturen u ook nog eens een e-mail met uw bestellingsnummer ter bevestiging.
Om te bestellen via onze webshop, kunt u eerst één of meerdere artikelen in uw winkelmand plaatsen en vervolgens inloggen met uw internet account. Als u liever direct inlogt en dan begint met winkelen, kan dat uiteraard ook. Om uw bestelling te controlerenen te voltooien, volstaat het te klikken op de module "Winkelmand" (in de rechter bovenhoek op uw scherm) en uw geschenkcode in te voeren. Het geschenk zal automatisch aan uw bestelling worden toegevoegd. Vervolgens klikt u op "Bestelling bevestigen" en volgt u de verdere aanwijzingen op. Vergeet niet het vakje aan te vinken dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden.
Bij orderbedragen boven een bepaalde waarde, kunt u verzocht worden een aanbetaling van 40% aan ons over te maken.
De informatie over de te volgen stappen ontvangt u, binnen enkele dagen nadat wij uw bestelling in behandeling hebben genomen, per post of e-mail. Na ontvangst van uw aanbetaling sturen wij u zo spoedig mogelijk de bestelde producten toe!
Wij stellen voor dat u ons het artikel met De Post of, indien het in een ophaalpunt werd geleverd, via uw ophaalpunt terugstuurt zodat het kan worden omgeruild. Gelieve het rechter gedeelte van uw factuur op de keerzijde in te vullen en het ons samen met uw artikel terug te sturen.
Defecte artikelen of artikelen die niet voldoen, worden onder voorbehoud van normaal gebruik gedurende een periode van één jaar gratis hersteld of vervangen (behalve ondergoed, badpakken, schoeisel, verzorgings- en schoonheidsproducten, scheer- en ontharingsproducten, wegwerpbare producten enz).
Na ontvangst van uw pakket heeft u 15 dagen de tijd om het artikel terug te sturen in zijn oorspronkelijke verpakking, samen met de factuur.
Indien uw bestelling niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u deze of bepaalde artikelen ervan binnen een termijn van 15 dagen terugsturen. Het artikel dient in de oorspronkelijke verpakking te worden geretourneerd samen met de ingevulde retourbon.
De retourkosten zijn voor u (tenzij het een vergissing van ons betreft).
Alléén als het gehele pakket retour komt, inclusief het geschenk, nemen wij de porto- en verpakkingskosten voor onze rekening.
Zodra wij uw retour ontvangen zullen wij de artikelen ruilen en zonder bijkomende kosten opsturen, of het bedrag terugbetalen.
U kunt retourneren via uw ophaalpunt (een forfaitair bedrag zal van de terugbetaling worden afgehouden).
Ook kunt u per post retourneren aan het volgende adres: Ideal Praktijk - Postbus 20200 - 7700 Moeskroen. Wij raden u aan een retourbewijs aan de post te vragen.
Dat is heel eenvoudig! U kunt uw winkelmand op ieder ogenblik raadplegen door te klikken op de module “mijn winkelmand” in de rechter bovenhoek van uw scherm, vlak boven de twee presentatieblokken van de geschenken.
Ga naar de Frequently Asked Questions. Kies het thema dat u interesseert. Indien uw vraag hierin nog niet wordt behandeld, kunt u de vraag doorsturen via de vraagmodule die u wordt aangeboden.
Er zijn meerdere mogelijkheden. 1/ via de zoekmachine bovenaan de site: noteer het bestelnummer of een woord en valideer. 2/ U kunt ook bovenaan de site via de productcategorieën en de subcategorieën een artikel zoeken bijvoorbeeld via ‘Keuken’ en vervolgens ‘Keukenmateriaal’. 3/ Ook kunt u via ‘Snel bestellen’ de bestelnummers direct invoeren. Te vinden onder het winkelmandje bovenaan de site.
De artikelen die in onze catalogi staan worden u ook aangeboden op de website. Ter info: artikelen die uitverkocht en dus niet meer beschikbaar zijn komen niet voor op de website.
Om uw adresgegevens te actualiseren, volstaat het dat u naar uw persoonlijke account gaat en op “uw persoonsgegevens” klikt. Alle wijzigingen die u daar aanbrengt worden automatisch geregistreerd.
U kunt kiezen. Ofwel gaat u naar uw persoonlijke account en vraagt u uw klantnummer op per mail, ofwel belt u naar ons callcenter op het nummer 0900 5001 00, van maandag t/m vrijdag van 8u30 tot 20u en op zaterdag van 9u tot 17u, waar personeel u graag zal informeren.
Ideas Comfort leeft de wet van 08/12/1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens na. Deze wet verleent u een recht tot toegang, verbetering en schrapping van de gegevens die u betreffen.
U kunt onze klantendienst contacteren via het nummer 0900 500 00* van maandag t/m vrijdag van 8u30 tot 20u en op zaterdag van 9u tot 17u, per fax via het nummer 0900 500 02* of per post op het volgend adres : Ideas Comfort – Postbus 20200 – 7700 Moeskroen.
Om uw tegoed(en) te gebruiken, raden wij u aan uw bestelling te plaatsen volgens de gebruikelijke manier. Op de pagina "De betaalmogelijkheden" kunt u dit tegoed selecteren.