Frequently Asked Questions


Heeft u een vraag ? Wij hebben zeker het antwoord in de onderstaande voorstellen !
Om u te begeleiden in uw zoekttocht, kies een thema uit de lijst :

DE LEVERING

Waar kunt u uw pakket laten leveren ?

U kunt uw pakket wij u leveren via in een door u gekozen ophaalpunt.

Hoeveel kost de thuislevering ?

Wij vragen u een bijdrage in de verzendkosten ter hoogte van 6,99 € et in de bankkosten ter hoogte van 3.60 € (indien u overschrijving als betaalwijze selecteert).

Wat is een ophaalpunt ?

Een ophaalpunt is een winkel (boekhandel, krantenwinkel, tankstation…) waar u uw pakketten kunt gaan ophalen tijdens de openingsuren. Deze openingsuren worden u tijdens het bestellen medegedeeld .

Hoe vind ik een ophaalpunt ?

U kunt het dichtstbijzijnde ophaalpunt vinden via de website www.mondialrelay.be

Wat is de leveringstermijn voor een levering in een ophaalpunt ?

De gemiddelde leveringstermijn bedraagt 7 werkdagen vanaf ht moment waarop wij uw bestelling hebben ontvangen.

Hoeveel kost de levering in een ophaalpunt ?

Voor de levering in een ophaalpunt betaalt u 2,99 €. U betaalt eveneens een bijdrage in de verzendkosten ter hoogte van 6,49 € en een bijdrage in de bankkosten (indien u overschrijving als betaalwijze selecteert) of een bijdrage in de onder rembourskosten (indien u voor deze betaalwijze kiest die enkel mogelijk is in een ophaalpunt).

Hoe kan ik een pakket gaan ophalen in een ophaalpunt ?

Het volstaat dat u zich aanbiedt met uw identiteitskaart. De handelaar zal u nadien uw pakket overhandigen.

Ben ik verplicht om mijn bestellingen steeds in hetzelfde ophaalpunt te laten leveren ?

Neen, bij iedere bestelling kunt u een ander ophaalpunt kiezen. Zo kunt u uw bestelling steeds ophalen waar u dat best past: in de buurt van uw thuisadres, vlakbij kantoor of de plaats waar u op vakantie bent…

Ik laat mijn bestelling onder rembours leveren in een ophaalpunt, welke betaalmiddelen kan ik gebruiken?

U kunt contant of met een cheque betalen. In de ophaalpunten worden geen creditcards aanvaard.

Hoe weet ik dat mijn pakket in het ophaalpunt is toegekomen?

U wordt er op uw vaste telefoon, GSM of via e-mail van op de hoogte gebracht dat uw pakket in het ophaalpunt is toegekomen. Vergeet niet om ons minstens één van deze drie gegevens door te geven.

Hoelang blijft mijn pakket in het ophaalpunt?

Uw pakket blijft 14 dagen in het ophaalpunt vanaf het moment dat het daar is toegekomen. Eenmaal deze periode verstreken, wordt dit naar Ideas Comfort teruggestuurd.

Kan iemand anders mijn pakket gaan ophalen in het ophaalpunt ?

Indien u zich niet kan verplaatsen, kunt u uw pakket laten ophalen door iemand anders. Deze persoon dient zich eveneens aan de handelaar aan te bieden met zijn identiteitskaart.

Ik heb mijn bestelling ontvangen en er moet nog iets nageleverd worden. Worden hier verzendkosten voor gerekend ?

Nee, u betaalt eennmalig de verzendkosten per bestelling dus niet per zending.

Top

DE BETALING

Is online betalen veilig?

Voor een veilig betaalverkeer zet Ideas Comfort alle middelen in om de vertrouwelijkheid en de veiligheid van de via het Internet verstrekte gegevens te garanderen. Zo maakt de website gebruik van een veilige betaalmodule van het type SSL (Secure Socket Layer). Met een creditcard betalen op een met SSL beveiligde website is even veilig als het verrichten van “traditionele” transacties met uw creditcard bij een handelaar.

Welke creditcards worden op www.ideascomfort.be aanvaard?

Op www.ideascomfort.be worden volgende kaarten aanvaard: VISA, EUROCARD/MASTERCARD

Wat betekent een met SSL beveiligde website?

Wanneer u met een creditcard betaalt, wordt u op het einde van uw bestelling gevraagd om uw kaartnummer en de vervaldatum in te geven. De server bevindt zich dan in versleutelde modus, alle gegevens die worden doorgestuurd zijn versleuteld (SSL-protocol van Netscape). Geen enkele informatie wordt onversleuteld via het net verzonden.

Ik kom niet op de pagina om online te betalen. Wat moet ik doen?

Ga naar de advanced security options van uw browser en selecteer de vakjes SSL 2 en SSL 3. Nu kunt u zonder probleem op de pagina om online te betalen.

Welke kosten zijn er bij het betalen via overschrijving ?

U kunt betalen via overschrijving bij levering bij u thuis of in een ophaalpunt. De toeslag hiervoor bedraagt 2,60 €. Een overschrijvingsformulier wordt toegevoegd aan uw pakket. U heeft 14 dagen vanaf ontvangst om dit aan uw bank af te geven.

Welke kosten zijn er bij het betalen via onder rembours ?

U kunt enkel onder rembours betalen in een ophaalpunt. De toeslag hiervoor bedraagt 2,49 €

Top

UW GESCHENKEN

Ik heb gezien dat ik bij mijn bestelling recht heb op een geschenk, maar ik ben er niet geinteresseerd. Wat moet ik doen om het niet te ontvangen?

Indien u uw geschenk niet wenst te ontvangen, klikt u op "Ik wens dit niet te ontvangen" in uw winkelmand.

Het geschenk dat u me aanbiedt oldoet niet aan mijn verwachtingen. Kan ik het omruilen?

Iedere maand stellen wij u een geschenk en een extra aanbieding voor dat wij speciaal voor u hebben uitgekozen. Echter, als u een aanbod heeft ontvangen per post met daarbij een ander cadeau, noteer dan de betreffende geschenkcode in het vakje "Uw speciale Actiecode." U vindt deze code op de bestelbon onder uw adres, of op de achterkant van uw catalogus, rechtsonder in het hoekje.

De geschenkcode die ik opgeef wordt niet herkend. Waar vind ik de juiste geschenkcode ?

Voor de geschenkcode dient u op de module « Uw 1e geschenk / Uw 2de voorrecht » te klikken rechts boven op uw scherm. Vervolgens komt de huidige code te voorschijn.

Top

UW BESTELLING

Hoe zie ik wat er in mijn winkelmand zit?

Dat is heel eenvoudig! U kunt uw winkelmand op ieder ogenblik raadplegen door te klikken op de module “mijn winkelmand” in de rechter bovenhoek van uw scherm, vlak boven de twee presentatieblokken van de geschenken.

Hoe plaats ik een bestelling via internet ?

Dat is heel eenvoudig! Neem uw Ideas Comfort-catalogus bij de hand en klik op de knop “snel bestellen” rechts boven op uw scherm. Geef voor ieder artikel het bestelnummer en het gewenste aantal in en bevestig uw bestelling.

Kan ik anders bestellen dan op de website?

U kunt telefonisch bestellen op het nummer 0900 500 01 van maandag t/m vrijdag van 8u30 tot 20u en van 9u tot 17u op zaterdag. U kunt ook per fax bestellen op het nummer 0900 500 02 of per post op het volgend adres: Ideas Comfort - PostBus 20200 - 7700 Moeskroen.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed werd geregistreerd?

Nadat u uw bestelling heeft bevestigd, verschijnt er automatisch een bevestiging en wij sturen u ook nog eens een e-mail met uw bestellingsnummer ter bevestiging.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen ?

Om te bestellen via onze webshop, kunt u eerst één of meerdere artikelen in uw winkelmand plaatsen en vervolgens inloggen met uw internet account. Als u liever direct inlogt en dan begint met winkelen, kan dat uiteraard ook. Om uw bestelling te controlerenen te voltooien, volstaat het te klikken op de module "Winkelmand" (in de rechter bovenhoek op uw scherm) en uw geschenkcode in te voeren. Het geschenk zal automatisch aan uw bestelling worden toegevoegd. Vervolgens klikt u op "Bestelling bevestigen" en volgt u de verdere aanwijzingen op. Vergeet niet het vakje aan te vinken dat u akkoord gaat met de algemene voorwaarden.

Moet ik een aanbetaling doen?

Bij orderbedragen boven een bepaalde waarde, kunt u verzocht worden een aanbetaling van 40% aan ons over te maken.
De informatie over de te volgen stappen ontvangt u, binnen enkele dagen nadat wij uw bestelling in behandeling hebben genomen, per post of e-mail. Na ontvangst van uw aanbetaling sturen wij u zo spoedig mogelijk de bestelde producten toe!

Top

RUILEN, RETOURNEREN, TERUGBETALING

Wat moet ik doen indien een artikel niet naar wens is?

Wij stellen voor dat u ons het artikel met De Post of, indien het in een ophaalpunt werd geleverd, via uw ophaalpunt terugstuurt zodat het kan worden omgeruild. Gelieve het rechter gedeelte van uw factuur op de keerzijde in te vullen en het ons samen met uw artikel terug te sturen.

Hoeveel bedraagt de garantietermijn op de producten?

Defecte artikelen of artikelen die niet voldoen, worden onder voorbehoud van normaal gebruik gedurende een periode van één jaar gratis hersteld of vervangen (behalve ondergoed, badpakken, schoeisel, verzorgings- en schoonheidsproducten, scheer- en ontharingsproducten, wegwerpbare producten enz).

Hoeveel tijd heb ik om u een artikel terug te sturen dat mij niet bevalt?

Na ontvangst van uw pakket heeft u 15 dagen de tijd om het artikel terug te sturen in zijn oorspronkelijke verpakking, samen met de factuur.

Welke zijn de voorwaarden om de retourkosten vergoed te krijgen ?

Indien uw bestelling niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u deze of bepaalde artikelen ervan binnen een termijn van 15 dagen terugsturen. Het artikel dient in de oorspronkelijke verpakking te worden geretourneerd samen met de ingevulde retourbon. De retourkosten zijn voor u (tenzij het een vergissing van ons betreft). Alléén als het gehele pakket retour komt, inclusief het geschenk, nemen wij de porto- en verpakkingskosten voor onze rekening. Zodra wij uw retour ontvangen zullen wij de artikelen ruilen en zonder bijkomende kosten opsturen, of het bedrag terugbetalen.
U kunt retourneren via uw ophaalpunt (een forfaitair bedrag zal van de terugbetaling worden afgehouden).
Ook kunt u per post retourneren aan het volgende adres: Ideas Comfort – PB 20300 – 7700 Moeskroen. Wij raden u aan een retourbewijs aan de post te vragen.

Top

OP DE WEBSITE BROWSEN

Hoe zie ik wat er in mijn winkelmand zit?

Dat is heel eenvoudig! U kunt uw winkelmand op ieder ogenblik raadplegen door te klikken op de module “mijn winkelmand” in de rechter bovenhoek van uw scherm, vlak boven de twee presentatieblokken van de geschenken.

Ik heb een vraag. Hoe kan ik deze aan u stellen?

Ga naar de Frequently Asked Questions. Kies het thema dat u interesseert. Indien uw vraag hierin nog niet wordt behandeld, kunt u de vraag doorsturen via de vraagmodule die u wordt aangeboden.

Hoe vind ik een artikel terug op de website?

Er zijn meerdere mogelijkheden. 1/ via de zoekmachine bovenaan de site: noteer het bestelnummer of een woord en valideer. 2/ U kunt ook bovenaan de site via de productcategorieën en de subcategorieën een artikel zoeken bijvoorbeeld via ‘Keuken’ en vervolgens ‘Keukenmateriaal’. 3/ Ook kunt u via ‘Snel bestellen’ de bestelnummers direct invoeren. Te vinden onder het winkelmandje bovenaan de site.

Top

ALLERLEI

Kan ik via Internet alle artikelen bestellen die zich in de Ideas Comfort-catalogus bevinden?

De artikelen die in onze catalogi staan worden u ook aangeboden op de website. Ter info: artikelen die uitverkocht en dus niet meer beschikbaar zijn komen niet voor op de website.

Ik ben onlangs verhuisd en zou mijn adresgegevens willen updaten. Hoe?

Om uw adresgegevens te actualiseren, volstaat het dat u naar uw persoonlijke account gaat en op “uw persoonsgegevens” klikt. Alle wijzigingen die u daar aanbrengt worden automatisch geregistreerd.

Ik ben mijn klantnummer kwijt. Wat moet ik doen?

U kunt kiezen. Ofwel gaat u naar uw persoonlijke account en vraagt u uw klantnummer op per mail, ofwel belt u naar ons callcenter op het nummer 0900 5001 00, van maandag t/m vrijdag van 8u30 tot 20u en op zaterdag van 9u tot 17u, waar personeel u graag zal informeren.

Hoe zit het met de bescherming van mijn persoonsgegevens?

Ideas Comfort leeft de wet van 08/12/1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens na. Deze wet verleent u een recht tot toegang, verbetering en schrapping van de gegevens die u betreffen.

Hoe kan ik de klantendienst Ideas comfort contacteren ?

U kunt onze klantendienst contacteren via het nummer 0900 500 00* van maandag t/m vrijdag van 8u30 tot 20u en op zaterdag van 9u tot 17u, per fax via het nummer 0900 500 02* of per post op het volgend adres : Ideas Comfort – Postbus 20200 – 7700 Moeskroen.

Hoe kan ik mijn tegoed gebruiken ?

Om uw tegoed(en) te gebruiken, raden wij u aan uw bestelling te plaatsen volgens de gebruikelijke manier. Op de pagina "De betaalmogelijkheden" kunt u dit tegoed selecteren.

Top
  • Kies uw land: